Tagi

banany (3) bez jajek (2) ciasteczka (1) cynamon (5) czekolada (3) drozdzowe (1) dynia (4) gofry (1) inne (1) kajmak (2) kakao (3) karmel (1) kawa (1) kokos (1) mak (1) maka razowa (1) marchew (1) maslo (1) migdaly (1) miod (1) muffiny (3) orzechy (3) otreby (1) owoce (1) placki (5) platki owsiane (3) serniki (2) sliwki (1) syrop klonowy (1) tarty (1) twaróg (4) wanilia (1)

niedziela, 28 sierpnia 2011

Zepsute plany i ciasteczka maslane na pocieszenie .


Kap, kap, kap . . . Pada deszcz. Mocny deszcz. W nocy co chwile sie budze, bo krople bebnia glosno o szyby. Rano czlapie do lazienki i juz mysle czym pysznym zaskocze sie dzis na sniadanie. Mialy byc placki, ale mama popsula mi plany, bo ubiegla mnie i na dole w kuchni juz czekala na mnie pyszna owsianka z jablkiem (wcale z tego powodu nie narzekam, wrecz przeciwnie, uwielbiam owsianke, a zwlaszcza, gdy wyjdzie spod rak mojej mamy). Wiec na pocieszeni i zeby blog nie swiecil pustkami - maslane ciasteczka. Tak proste, a przy tym tak smaczne. Rozplywaja sie w ustach, delikatnie kruche, pysznie maslane. A ze w lodowce sa zapasy masla w postaci szesciu kostek, od razu zdecydowalam sie na pdowojna porcje. I dobrze, bo znikaja w mgnieniu oka :) Przepis od niezastapionej Dorotus. U mnie jedna porcja waniliowych i jedna porcja kakaowych, ktore swoja droga wyszly niesamowicie czarne jak Oreo i nawet w smaku przypominaja te słynne ciasteczka, gdybysmy przelozyli je kremem smietankowym to zapewne powstalaby ich pyszna domowa wersja :)

Przepis dodaje do akcji Ciasteczka tu i tam .

Skladniki na ok. 30 ciasteczek (ja zrobilam z podwojnej porcji) :
120 g miekkiego masla
150 g maki pszennej
3 lyzki cukru pudru
ulubiony aromat lub ekstrakt (u mnie ukochana wanilia)
+ opcjonalnie 1-2 lyzki kakao (polecam 2 jesli lubicie mocny smak kakaa)

Wszystkie skladniki umiescic w misce i zagniesc.* Mozna tez utrzec je mikserem.
Z powstalego ciasta formowac kulki nie wieksze niz orzech wloski i ukladac na blaszce wylozonej papierem do pieczenia.**
Splaszczac widelcem nadajac im jednoczesnie wzorek (mozna do tego wykorzystac takze tluczek do miesa)
Piec w temperaturze 180°C przez 15-20 minut.

*Ciasto moze sie zbyt kleic, ja dosypalam nieco maki
**Ciastek nie trzeba ukladac w duzych odstepach, w piekarniku nie zmieniaja one ksztaltu :)


 Ciasteczka przed wlozeniem do piekarnika (potraktowane tluczkiem do miesa) .




 A tu juz po upieczeniu :)


 (moja wykwalifikowana pomoc kuchenna)


Swoja droga, najukochanszy brat z mama swietnie wiedza jak wielbie waniliowe latte ze Starbucks'a i przywiezli mi przemila niespodzianke z wyprawy po nowe buty :)

PS Jutro na sniadanie juz na pewno beda placki, i nawet wiem jakie . . .

4 komentarze:

  1. Przepiękne ciasteczka i może nawet dobrze, że tak wyszło. Ale bym teraz takich zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie traktowałam ciastek tłuczkiem, ale muszę spróbować tej techniki ;)
    Fajna psinka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy wzorek. Tłuczone ciasteczka - fajnie brzmi :)

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny pomysł na wykorzystanie tłuczka :) do tej pory używałam tylko widelca :)

    OdpowiedzUsuń